Statystyki
- Odwiedziny: 654067
- Do końca roku: 250 dni
- Do wakacji: 57 dni
Czwartek, 2024-04-25
Imieniny: Jarosława, Marka
RAMOWY ROZKŁAD DNIA OD 6.30 DO 16.30
6.30-8.30 - Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Obserwacja dzieci podczas zabaw dowolnych i tematycznych. Kontakty indywidualne nauczycielki z dziećmi. Zabawy i gry dydaktyczne. Zabawy rytmiczne. Praca indywidualna z dziećmi.
8.30 – 8.50 - Ćwiczenia poranne rozwijające ogólną sprawność fizyczną oraz zapobiegające wadom postawy.
8.50 – 9.00 – Czynności higieniczno-sanitarne w łazience. Przygotowanie do śniadania.
9.00 – 9.30 – Śniadanie. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zabiegi higieniczne po śniadaniu.
9.30 – 09.50/10:00 – ZAJĘCIA EDUKACYJNE I. Zajęcia planowane organizowane przez nauczyciela w oparciu o podstawę programową.
9.50 – 10.20 – Swobodna zabawa dzieci, zabawy indywidualne i grupowe.
10.20 – 10.40/10:50 - ZAJĘCIA EDUKACYJNE II – praca z małym zespołem. Zajęcia planowane organizowane przez nauczyciela w oparciu o podstawę programową.
10.40 – 10.45 – Czynności organizacyjno-porządkowe, doskonalenie umiejętności samoobsługowych w szatni.
10.45 – 11.45 – Pobyt na świeżym powietrzu – udział dzieci w spacerach, wycieczkach, zabawach ruchowych, badawczych. W zależności od pogody – zabawy dowolne w sali oparte na aktywności własnej dzieci.
11.45 – 12.00 – Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne. Wyrabianie nawyków kulturalnych związanych ze spożywaniem posiłków.
12.00 – 12.30 – Obiad. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Czynności higieniczne po obiedzie.
12.30 – 13.00 – Relaksacja po obiedzie: słuchanie muzyki klasycznej, odpoczynek; słuchanie bajek – wzbudzanie zainteresowania czytelnictwem.
13.00 – 13.45 – Zabawy wg wyboru dzieci, zabawy dydaktyczne. Praca indywidualna z dziećmi o indywidualnych potrzebach rozwojowych lub zdolnymi. Zabawy ruchowe, rytmiczne, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci.
13.45 – 14.00 – Doskonalenie czynności samoobsługowych przed podwieczorkiem.
14.00 – 14.15 – Podwieczorek. Zwrócenie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Czynności higieniczne po obiedzie.
14.20 – 16.30 – Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe; ćwiczenia gramatyczne, logopedyczne; praca indywidualna; zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci; gry dydaktyczne i bajki edukacyjne. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Prace porządkowe w sali.